Het is van belang dat binnen het (regulier) onderwijs rekening wordt gehouden met het feit dat bij kinderen met CP naast fysieke problemen, ook regelmatig problemen in de executieve functies, leren en verwerking van prikkels en afwijkend gedrag voorkomen. Dit vraagt begrip en aanpassing van de omgeving en het onderwijs om de kinderen te begeleiden. …
Lees verder
Maand:oktober 2021
Extra plekken DACD symposium beschikbaar
Doordat de coronaregels zijn versoepeld zijn er extra fysieke plekken voor het DACD symposium op 15 oktober beschikbaar gekomen. Zie het programma op https://www.dacd.nl/?page_id=1495 en schrijf je in! Het belooft een erg inspirerende dag te worden!
IAACD Listening en Sharing session
Beste allemaal, Namens de Dutch-ACD nodig ik jullie graag uit voor een ‘Listening and Sharing’ sessie, georganiseerd vanuit de International Alliance of Academies of Childhood Disabilities (IAACD). Vanuit de hele wereld worden er sessies georganiseerd rondom het thema ‘Diagnosis versus Functional Thinking’. Zie hier het hele programma: V29_9__IAACD-LnS-2021-_-list-with-links_20_9-2.pdf Samen met CP Nederland organiseren we op …
Lees verder